• 24.03.2022
  • Inne

ELEKTRYFIKACJA – PRZYSZŁOŚĆ BRANŻY AUTOMOTIVE

ELEKTRYFIKACJA – PRZYSZŁOŚĆ BRANŻY AUTOMOTIVE

            

ELEKTRYFIKACJA SAMOCHODÓW TO JUŻ NIEODWRACALNY TREND. PRODUCENCI WSZYSTKICH MAREK SYSTEMATYCZNIE POSZERZAJĄ SWOJĄ OFERTĘ O POJAZDY W PEŁNI ELEKTRYCZNE I TYPU PHEV, KTÓRE SĄ NIE TYLKO BARDZIEJ EKOLOGICZNE, ALE TEŻ BARDZIEJ OSZCZĘDNE W CODZIENNEJ EKSPLOATACJI.

 

Jeszcze kilka lat temu w ramach ecodrivingu kierowcy co chwilę zerkali na zużycie paliwa swojego samochodu – zarówno chwilowe, jak i średnie. Dziś miłośnicy ekologicznej jazdy, którzy zasiadają za kierownicą aut elektrycznych lub zelektryfikowanych, patrzą na zasięg, jaki w danym momencie pozostał im do przejechania bez konieczności doładowania baterii. To obecnie największe wyzwanie dla całej branży motoryzacyjnej, by zwiększyć pojemność stosowanych baterii, tak by kierowcy na jednym ładowaniu mogli pokonać jak najdłuższy dystans.

 

Na rynku rosnącą popularnością cieszą się samochody hybrydowe typu Plug-In Hybrid. To pojazdy adresowane do świadomych konsumentów. Dla nich wyznacznikiem ekologiczności jest zasięg, jaki mogą pokonać, korzystając wyłącznie lub prawie wyłącznie z baterii. Często w warunkach miejskich, np. w czasie podwózek dzieci do szkół, drogi do pracy czy na trening, bez większych problemów możemy wybrać całkowicie ekologiczną podróż. Jednak za każdym razem, gdy ruszamy w dłuższą drogę lub po prostu chcemy skorzystać z możliwości samochodu, np. podczas wyprzedzania, wciskając mocniej pedał gazu, musimy się liczyć z tym, że energia pochodzi i z silnika spalinowego, i z elektrycznego.
 

To ogromna przewaga PHEV-ów, które pozwalają pokonywać krótkie odcinki wyłącznie na silniku elektrycznym, a dłuższe trasy na silniku spalinowym. Zaletą takiego rozwiązania jest to, że nie musimy martwić się o naładowanie baterii, gdy jej poziom znacząco się obniży. Wówczas samochód napędza silnik spalinowy.


Ekologiczni puryści na pewno będą skłaniać się ku samochodom w pełni elektrycznym. Te są w stu procentach bezemisyjne – napędza je wyłącznie silnik elektryczny. Oprócz dbałości o ekologię takie samochody mają także inną przewagę – moment obrotowy. Dzięki zastosowaniu napędu elektrycznego silnik praktycznie od chwili ruszenia osiąga maksymalny moment, co daje niesamowite, wciskające w fotel przyspieszenia.

 

Jak dotąd największym zmartwieniem użytkowników samochodów elektrycznych jest ich zasięg. Pierwszy w pełni elektryczny SUV w Europie – Jaguar I-PACE – na jednym ładowaniu i przy spokojnej jeździe może pokonać 470 km. Dla jednych to dużo, dla innych mało. Wszystko zależy od tego, do jakich celów wykorzystujemy nasz samochód.

 

To najlepiej pokazuje, przed jakimi wyzwaniami stoi branża motoryzacyjna. Cały sektor potrzebuje specjalistów i inżynierów, którzy, wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie, pomogą zoptymalizować zużycie energii przy jednoczesnym zwiększeniu pojemności stosowanych baterii. Wielu producentów nieustannie wzmacnia swoje działy R&D właśnie po to, by zostać liderem rynku i udowodnić, że samochody elektryczne mogą pokonywać bardzo długie dystanse na jednym ładowaniu.

 

Wiele marek aktywnie włącza się też w promocję elektryfikacji samochodów oraz prowadzi kampanie edukacyjne i marketingowe. Część już teraz podjęła decyzję o zelektryfikowaniu swojej floty. Jaguar i Land Rover – dwie kultowe brytyjskie marki – jako pierwsze ogłosiły, że już za kilka lat będą oferować w pełni elektryczne, luksusowe samochody. Zgodnie z założeniami strategii Reimagine do roku 2025 Jaguar stanie się czysto elektryczną, luksusową marką z wyjątkowo pięknym nowym portfolio produktowym, wykorzystującym najnowsze technologie. W ciągu najbliższych pięciu lat Land Rover poszerzy swoją ofertę o sześć całkowicie elektrycznych wariantów, pozostając światowym liderem w dziedzinie luksusowych SUV-ów.

 

Do realizacji tak ambitnych planów niezbędni są ludzie, którzy pomogą zrealizować ten cel. Praca w globalnym koncernie Jaguar Land Rover to możliwość tworzenia rzeczy niezwykłych, wyznaczających trendy na rynku. To także szansa na rozwój swoich kompetencji i lepszego poznania międzynarodowego środowiska pracy. W końcu to także praca z zespołem specjalistów, doświadczonych managerów, którzy swoim doświadczeniem prowadzą nas ku przyszłości.

 

Dla absolwentów uczelni wyższych Inchcape JLR Poland – dystrybutor marek Jaguar i Land Rover na Polskę – przygotował specjalny program stażowy. Podczas dwunastomiesięcznych praktyk absolwenci odbywają cztery trzymiesięczne staże w czterech głównych działach biznesowych firmy. Praca w każdym z nich obejmuje zapoznanie się z zakresem działań danego działu, prace nad indywidualnym zadaniem i wsparcie zespołu Inchcape JLR Poland. Po zakończonym stażu absolwenci mogą liczyć na zatrudnienie w Inchcape JLR Poland lub innej spółce Inchcape w Polsce.

 

Program daje uczestnikom szeroką wiedzę o głównych procesach dystrybucyjnych w sektorze samochodowym. Dzięki temu absolwenci mają dużo większą szansę zdobycia dobrej pracy w branży samochodowej w porównaniu z innymi absolwentami.

 

Więcej informacji w temacie elektryfikacji i gamy modelowej Jaguar Land Rover na stronach:

www.jaguar.pl

www.landrover.pl

 

Przeczytaj więcej